Znam się na markietingu i sprzedaży… “trochę”. Pracowałam dwanaście lat w tej branży. Najpierw w międzynarodowym koncernie farmaceutycznym, potem w krajowych i zagranicznych firmach medycznych jako regionalny kierownik sprzedaży, realizując plany sprzedażowe ogólnie znanych marek jak Philips, GE. Posiadam referencje z trzech firm, a w czwartej osiągnęłam sprzedaż na poziomie 400% planu. Realizowałam samodzielnie milionowe kontrakty. Po co o tym piszę?

Nie mam zamiaru szkolić Was z technik sprzedaży. Pisze to tylko dlatego, iż uważam, że ogromny wpływ na sprzedaż i ogólnie na życie mają kompetencje miękkie i na nie z racji zainteresowań chcę zwrócić Waszą szczególną uwagę.

Nasze życie zawodowe kształtuje ogół wiedzy, umiejętności, doświadczenia i postaw. Kompetencje twarde to cechy konkretne, mierzalne, niezbędne do wykonywania danej pracy. Można je potwierdzić dyplomami, certyfikatami, świadectwami.

Kompetencje miękkie natomiast dotyczą cech psychofizycznych i umiejętności społecznych. Koncentrują się na zachowaniu człowieka, postawach, sposobie bytowania. Dotyczą przede wszystkim zarządzania własną osobą, motywacji oraz umiejętności interpersonalnych. To między innymi kreatywność, umiejętność pracy z emocjami, zarządzanie czasem, motywacja, umiejętność pracy w zespole, dynamizm działania, odporność na stres.

Kompetencje miękkie można, a nawet należy ćwiczyć, rozwijać. Proces ten jest jednak trudniejszy i bardziej złożony aniżeli kompetencji twardych. Zawsze wiedziałam, że jeśli chcesz osiągnąć sukces- zacznij od siebie. A reszta się ułoży sama.

Odbyłam kurs Samokontroli Umysły Metoda Silvy, posiadam certyfikat Praktyka i Mistrza Neurolingwistycznego Programowania, stosuję przeróżne techniki wizualizacyjne, afirmacyjne, pracuję z energią własnego ciała, jak również esencjami kwiatowymi. Wszystko to rozwija kompetencje miękkie, które dla mnie są podstawą, nie tylko w sprzedaży. Sukces polega na tym, że jestem bacznym obserwatorem siebie i swoich zachowań i emocji, a to pozwala mi lepiej zrozumieć innych, w tym  partnerów biznesowych. Sprzedaż nie jest procesem automatycznym. Po drugiej stronie biurka zawsze siedzi Ktoś Ważny- Człowiek ze swoimi problemami, dylematami, uczuciami, potrzebami- wystarczy się do nich dokopać i podsunąć najlepsze możliwe rozwiązanie.

Najważniejsze, aby być świadomym siebie, że warto się rozwijać i w siebie inwestować zarówno czas, jak i pieniądze- mam na myśli kursy i szkolenia. Sytuacja na rynku pracy również powoduje, iż rozwój człowieka powinien postępować przez cały okres aktywności zawodowej. Musimy być elastyczni, a rozwój przyda się we wszystkich aspektach naszego życia.

O kompetencjach miękkich będę pisać i zamieszczać filmy na tym blogu. Czerp z nich ile możesz…

Jeśli natomiast chcesz dowiedzieć się, jakie metody u mnie najlepiej się sprawdziły, poczekaj na webinary, które przygotuję. Na tą chwilę to tyle.

Enjoy your life <3