Superfood

252738 brokuly pomidory papryka ser

Czy spotkałaś się kiedyś z twierdzeniem, że „Jesteś tym co jesz”. Przedstawię Ci kilka faktów potwierdzających tą tezę:

-człowiek jest zbudowany z bilionów komórek a najstarsze mają 7 lat komórki ulegają wymiananie

-w ciągu minuty u człowieka ginie a na ich miejsce powstaje nowych 2 mln komórek 24/dobe/7 dni w tygodniu

– aby nasze komórki były silne i zdrowe codziennie powinniśmy dostarczać naszemu ciału około 90 składników odżywczych,

60 minetrałów

16 witamin

12 aminokwasów

3 podstawowe tłuszcze

Część tych składników jest jest magazynowana, ale reszta wypłukuje się z organizmu w przeciągu 3-6 godzin.

Dlatego dietetycy apelują, aby jeść 5 razy dziennie warzywa i owoce. Chodzi tutaj o częstotliwość.

Niezbędne substancje magazynowane są 3-6 godzin, dlatego im częściej je jemy, tym lepiej.

Zatem najlepiej zaopatrzyć się w niezbędne składniki i najwartościowsze pokarmy- tutaj wychodzi nam naprzeciw super żywność tzw. Superfood.

Superfood to nieprzetworzone produkty spożywcze, którym przypisywane są cudowne właściwości; które dostarczają do organizmu znaczne ilości witamin, minerałów, substancji bioaktywnych, enzymów, aminokwasówkwasów tłuszczowych omega-3. Według nich mają one działanie antyoksydacyjne, chronią organizm przed wieloma chorobami, oraz posiadają właściwości lecznicze w przypadku raka, chorób serca, osteoporozy czy miażdżycy a także zwiększają długość życia.

Poniżej  lista produktów zaliczanych do superfood podzieloną na grupy:

 

Warzywa
Szparagi, awokado, buraki, papryka, brokuły, brukselka, kapusta, marchew, kalafior, grzyby, ogórki, pieczarka brązowa Crimini, bakłażan, czosnek, fasola szparagowa, kapusta, gorczyca, cebula, groszek, ziemniaki, sałata rzymska, grzyby shiitake, szpinak, słodkie ziemniaki, pomidory, rzepa, dynia, bulwy Maca (najczęściej występują w formie proszku).

 

Pokarmy bogate w wapń
Mleko migdałowe, ser o niskiej zawartości tłuszczu, twaróg, chude, mleko ryżowe, mleko sojowe, jogurt z aktywnymi kulturami bakterii i o niskiej zawartości tłuszczu.

 

Owoce
Jabłka, morele, banany, oliwki czarne, jeżyny, wszystkie jagody, kantalupa, wiśnie, żurawina, figi, grejpfrut, winogrona, melon miodowy, kiwi, cytryny, limonki, nektarynki, pomarańcze, papaja, brzoskwinie, gruszki, ananas, śliwki, rodzynki, maliny, truskawki, arbuz.

 

Ziarna
Amarantus, ryż Arborio, ryż brązowy, ryż jaśminowy, dzięki ryż, jęczmień, gryka, proso, owies, Quinoa, żyto, orkisz.

 

Białka
Dla jedzących mięso: chuda wołowina, dziczyzna bez skóry, mięso z kurczaka bez skóry, migdały, orzechy włoskie, orzechy nerkowca, orzeszki ziemne, orzechy kokosa, pestki dyni, białka jaja, , nasiona lnu, nasiona konopi, nasiona sezamu, nasiona słonecznika, czarna fasola, fasola Pinto, fasola Garbanzo, hummus, fasola Lima, soczewica, ciecierzyca, zupa miso, masło orzechowe naturalne, pasta sezamowa Tahini, soja, owoce morza, ryby morskie (tuńczyk, łosoś bez skóry).

 

Inne
Olej rzepakowy, ciemna czekolada, a raczej orzechy kakaowca, zielona herbata, oliwa z oliwek, żeń-szeń, mleczko pszczele, trawa jęczmienna (dostępna w postaci proszku), trawa pszeniczna (kiełkująca trawa pszenicy), spirulina i inne algi.

Wiedząc już od nas, że dobrze byłoby dostarczać wysokiej jakości składników odżywczych co 3-6 godzin skorzystaj z tej podpowiedzi podczas najbliższych zakupów.